Sunny Sydney - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Irma - WaarBenJij.nu Sunny Sydney - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Irma - WaarBenJij.nu

Sunny Sydney

Door: Irms

Blijf op de hoogte en volg Irma

11 Maart 2015 | Australië, Katoomba

G'day mates,

Helemaal vanuit Down Under dan eindelijk, naar vele pogingen, het eerste verslag, enjoy!

En toen was het ineens zo ver.. 2 maart de datum van vertrek. Samen met mijn ouders en zussen richting Schiphol. Na het afleveren van de bagage was het tijd voor het afscheid met een paar traantjes. 3x knipperen en het was 26 uur later en een warm Australie verwelkomde mij. Bij de shuttle bus ontmoette ik meteen een Nederlandse jongen die in hetzelfde hostel zat. Na de lange reis arriveerde we dan om 22.30u in het hostel en zocht ik vrij snel mijn bedje op.

Het hostel is mega groot, maar ook van alle gemakken voorzien. Het krioelt van de backpackers, dus er is altijd iemand om mee te kletsen, advies aan te vragen of om wat mee te gaan doen. Iedereen is vriendelijk maar het is tevens een komen en gaan van mensen. Veel blijven maar een paar dagen en gaan dan weer door. Dus elke ochtend nieuwe mensen met het onbijt.
De dagen daarna kwam er veel geregel. Ik dacht dat doen we even maar, alles bij elkaar kostte het toch zo'n twee dagen om de bankrek, tax file, medicare etc te openen. Iedereen is erg behulpzaam maar de Aussies doen alles nog via de post, wat niet echt handig is, aangezien dat weken duurt en we dan alweer op pad zijn. Dus doen we vrolijk mee aan het motto: No worries. Dit heb ik samen gedaan met Floor, Sjoerd en Melien, ja ja allemaal Nederlanders. Waarvan zelfs twee Bosschenaren. Jawel, ik moest van ze zelfs op de foto zodat ze het naar hun ouders konden sturen om te laten zien hoe klein de wereld is. Met in gedachten dat zij op de foto dan kunnen zien dat ik Brabander ben ofzo? ;-) Samen zijn we dwars door Sydney gehopt. Doordat ik meteen in het ritme van de australische tijd zat heb ik eigenlijk geen last van een jetlag gehad, lucky me. Maar door de volle dagen aan het eind van de dag toch wel moe.

De stad Sydney is zeer druk, met mooie gebouwen en met veel groen. En dat samen met de Aussies die onwijs vriendelijk, behulpzaam en geduldig zijn, oftewel 'no worries' . We zitten naast de wijk Chinatown dus je waant je soms meer in Azie dan Australie. Alhoewel, je wordt elke dag er al weer vrij snel aan herinnert dat je je toch echt in een grote westerse stad bevind, alles is duur! En als echte Nederlanders willen we toch zo weinig mogelijk geld uitgeven aan eten en vervoer. Dus we hebben al een gratis citybus gevonden, de schoenzolen zijn al aan het slijten van het vele lopen, en samen koken en eten is natuurlijk veel gezelliger en toevallig ook stukken goedkoper. Onze eerste 'barbie' aan Tamarama beach is dan ook een feit. We voelden ons op en top echte ozzies.

Het Opera House, Darling Harbour, Harbour Bridge, botanic gardens en het Mardi Gras Festival zijn inmiddels afgevinkt van de must do/see list. Helemaal geweldig! Laat de foto's voor zich spreken :-)

De komende dagen staan in het teken van het plannen van de reis langs de oostkust samen met reisgenootjes Yvonne en Jasmijn. We zullen keuzes moeten gaan maken aangezien er te veel te zien en te doen is. Ik geniet van elke dag hier, er zijn veel momentjes dat we ons ineens realiseren, 'Jongens we staan nu gewoon in Sydney in de keuken onze maaltijd te bereiden' of 'We lopen door het prachtige park met Sydneys wildlife', papegaaien, vleermuizen en hagedissen zijn al gespot door ons! Hoe gaaf is dat als de rest van Nederland aan het werk is of op 1 oor ligt te slapen.

Gister zijn we in Katoomba aangekomen om de bekende 'Three Sisters' in de Blue Mountains te bewonderen. En vandaag hebben we een prachtige hike gemaakt door het schitterende gebied.

Eind van de week nog even terug naar Sydney en de prachtige kust. Dan hop on de bus en vervolgen we onze reis naar het noorden.

Welcome to the good life!

Veel liefs, Irma

Ps; Helaas weinig gratis wifi, dus nog weinig berichtjes jullie kant op kunnen sturen maar daar wordt aan gewerkt ;-)

Ps2: Helaas deed de andere site t niet meer goed. Dus vanaf nu is het irms.waarbenjij.nu

• 11 Maart 2015 - 06:58

Janneke:

Leuk berichtje Irma. Wordt er totaal niet jaloers niet van..... Heel veel plezier nog!

• 11 Maart 2015 - 08:07

Margo:

Jij zit daar wel op je plekje zo te lezen, wat fijn!! Lekker van genieten, maar dat komt ook wel goed! Toevallig dat je net daar ook weer nederlands uit den bosch ziet! (Natuurlijk zie je dat op de foto, je blijft een echte Oetel!;-)) Leuk om alles te zien en te lezen van je. Succes met het plannen van je reis verder en heeeeeeel veel plezier XXXX

• 11 Maart 2015 - 09:20

Tinka:

Lief zusje!
    Wat leuk om eindelijk wat van je te lezen, al had ik het meeste al gehoord!;) Hihi. Maar wat heb je het ontzettend naar je zin en ben je onwijs aan het genieten! Heerlijk!
    Ik ben onwijs jaloers, en zou willen dat ik ook zo'n reiziger was!;) Hihi.
    Ga nog heerlijk genieten, ook voor ons, en hoop snel weer iets van je te lezen!

Hele dikke kus,
    Je zus! ♡

• 11 Maart 2015 - 14:45

Mariska:

Hee lief nichtje,
    Super om je te kunnen volgen zo en te zien en lezen hoe het daar is. Mooie foto's, het ziet er echt geweldig uit! Zit jr helemaal aan de andere kant van de wereld en dan kom je nog allemaal Nederlanders tegen! Ga lekker heel veel genieten en veel meemaken en wij blijven je volgen hoor!

• 11 Maart 2015 - 22:08

Bart En Karin :

Wat een heerlijke reis maak je! En fijn dat je al zoveel mensen hebt ontmoet. We vinden het leuk om via je blog mee te reizen. Vorig jaar crossten we daar zelf nog rond, dus het beeld erbij kunnen we aardig vormen.
    Enjoy mate!

• 12 Maart 2015 - 12:32

Vicki:

Google translate is amazing!!!!!!!!!!
    Miss you/ xx

• 12 Maart 2015 - 19:11

Pia Voss:

Ha meiske van ons,

Fijn dat we nu kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Gelukkig hebben we je al een keer gesproken via skype! Met wat opstartproblemen, maar zoals je zegt: no worries!!
    Heel prettig (vooral voor mij!) om te lezen en zien dat je het prima naar je zin hebt en leuke reismaatjes hebt gevonden.