The Tropical North - Reisverslag uit Townsville, Australië van Irma - WaarBenJij.nu The Tropical North - Reisverslag uit Townsville, Australië van Irma - WaarBenJij.nu

The Tropical North

Blijf op de hoogte en volg Irma

10 April 2015 | Australië, Townsville

G'day allemaal,

Nog maar eens een update vanuit Down Under. Alhoewel we inmiddels in het tropische noorden van Australie zijn aangekomen, iets minder down under dus.

Even een paar stappen terug. De laatste keer dat ik schreef stond Pasen voor de deur en gingen wij richting Airlie beach. Een hele leuke kustplaats van de oostkust met een heerlijke lagoon waar je overdag in de bloedhitte prima kunt vertoeven. Omdat het Pasen was was het overal erg druk met Australiers die vakantie hebben, dus een gezellige drukte.
Op goede vrijdag dachten wij dan ook gezellig ergens een drankje te gaan doen. Toch niet want alles was dicht! Er mocht geen pub open zijn, je mocht uberhaupt alleen wat drinken met je avond eten en verder niet. De winkels dicht, de kroegen dicht het was uitgestorven. Helaas pindakaas voor ons dus. De volgende dag hebben we dit echter ruimschoots ingehaald in de 'Beergarden' met een Engelse voetbal wedstrijd op de achtergrond, hing er een prima sfeertje.

Dan onze lang verwachtte trip naar de Whitsundays. In de veronderstelling dat we op een mooie zeilboot met nog 22 anderen zouden verblijven en daar aan boord zouden slapen was dat helaas alleen maar een droom. We werden met nog 47 (!) anderen personen op een catamaran gedropt. Geen kamers te bekennen en kwamen erachter dat we op South Molle zouden overnachten. Een onbewoond eiland omdat er te vaak cyclonen overheen stormen en het luxe resort wat er stond is nu alleen nog voor backpackers.. Oke dan. Dat was even schakelen, maar uiteindelijk hele mooie dagen gehad. Het weer was helaas wat minder, en ook de zeeziekpilletjes kwamen voor mij goed van pas. En verder spreken de foto's op FB vast wel voor zich!

Na mooie dagen in Airlie zijn we weer de bus ingestapt nog verder naar het noorden richting Townsville. Een leuk stadje aan de haven. We hebben een flinke wandeling van drie uur gemaakt de Castle Hill op met als resultaat een schitterende zonsondergang.

Dan nog een dagje naar Magnetic Island, een mooi eilandje met prachtige baaitjes. Helaas niet erg mooie wandelroutes, dus na een stuk lopen toch maar de bus genomen naar de andere kant van het eiland.

Dan zit ik inmiddels alweer in week 6 van de reis met Yvonne en Jasmijn en aangezien zij straks weer richting Nederland vliegen ben ik de afgelopen tijd op zoek geweest naar een baantje. Na heel wat zoek en denk werk heb ik besloten om een tijdje als au pair aan de slag te gaan. Ik heb een hele leuke familie gevonden met drie kids. Twee meiden van 5 en 6 en een jochie van 3. Zij wonen met hun ouders Barbara en Neil in Dunsborough. En voor degene die Australie een beetje kennen dit is in West Australie. Oftwel helemaal aan de andere kant van Aussie, voor mij de ideale manier om ook de Westkust te gaan ontdekken.

Ik vlieg zaterdag 18 april van Cairns naar Perth, wat nog ruim 5 uur vliegen is, en wordt daar door de familie opgepikt. We zullen die nacht bij vrienden van hun in Perth blijven slapen en dan de volgende ochtend naar Dunsborough rijden. Op naar het volgende avontuur!

Nu nog even genieten van mijn lieve reisgezelschap Yvonne en Jasmijn. Vandaag gaan we naar Cairns de eindbestemming van onze reis samen! Heel veel zin in de laatste week van ons avontuur met zijn drietjes!

Cheers, Irma

• 10 April 2015 - 08:45

Linda Bekkers:

Hoi reislustig nichtje. Wat een fantastische reis ben je aan het maken.zoveel te zien, maar vooral die lange periode van zomaar wat doen klinkt erg aantrekkelijk. Leuk dat je fijne reiskameraadjes hebt gevonden. Nougeniet nog van je week cairns en dan op naar je ewerkadres.ben benieuwd.jij ook den ik. Het klinkt in ieder geval goed, zo heb ik ook van je ouders gehoord. Het is hier nu prachtig lenteweer, de zon komt nog steeds in het oosten op en volgendevweek gaan Frank en ik naar Andalusie. Wat een leuke kaart heb je naaroma gestuurd. Daar is ze erg blij mee. Dikke kkus van je tante(een van)

• 12 April 2015 - 17:31

Mariska:

Hee nichtje,
    Superleuk om al jouw verhalen te lezen en je zo een beetje te kunnen volgen. Geweldig alkes wat je gepland, maar vooral ook ongepland, meemaakt! Om jaloers op te worden! Wat goed dat je al een baantje hebt. Het is een stukje reizen, maar dan heb je ook wat.... Geniet nog even van de tijd met je vriendinnen en op naar je au pair gezin!!

• 14 April 2015 - 22:03

Thea Voss:

Lief klienkind.
    wat fijn dat we je verslag kunnen lezen . wat een heerlijke tijd maak jij mee. bedankt voor je leuke foto-kaart en wat goed dat je al een baantje hebt, je moet we; ver reizen maar dat zie je ook de andere kant van Australië. Nog lekker genieten van alles .Dikke kussen van opa en oma.